tisdag 27 oktober 2009

Så, nu har husse jobbat hela helgen och inget kul har hänt. Men idag, på kvällen, åkte vi iväg för att kolla på Lunds nya brukshundsklubb. Vilket antiklimax. Synd att dom har varit tvungna att flytta innan den nya va färdig. En skumpig väg fram till en dålig parkering med en gatulampa som lös upp ungefär 40m2 på en liten gräsplätt. Men vad man kunde se så kommer det bli en väldigt bra plan när det blir färdigt, jämt och fint =).

Träningen gick bra, jag var väldigt taggad och gjorde allt som husse ville, i alla fall dom första 10 minuterna. Sen kom en jätte söt schäfer valp som jag bara va tvungen att hälsa på, då blev husse mindre glad så det va nog bättre att lyssna på han. Lite mer framförgående och linförighet sen tyckte vi nog båda två att det va bättre att åka hem än att träna halvdant på en väldigt dålig plan.

Till helgen ska vi iväg och träna med husses arbetskamrat och hans hund. Ska försöka att lära mig att bita i överfallen och inte bara dundra in i figuranten med munnen stängd. Ska se om husse kan få någon att ta lite bilder på träningen så ni får se hur jag ser ut i action.

Ha d fint!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar bloggar! Först skrev min matte blogg till mig, men efter lite snack om vad som skulle skrivas och inte skrivas så får hon skriva själv numera. Jag tar min tass från det ;) Just det ja, klubben skulle ju flytta, få se om jag kan få henne dit en dag och kolla. El så kan du hojta när planen är iordning...Jag är ju rätt så stor och behöver mkt utrymme *grrrr* Hoppas det bli lite bilder från träningen, gillar bilder..lättare än att läsa liksom. I morgon ska jag iaf asa familjen till Storegård, har du varit där?

    Tassvink och svansvift från Rut

    SvaraRadera
  2. bara hänga med matte och Flippan hela helgen, ingen action alls.. ;)
    Men man får faktiskt inte skälla på små valpar!

    SvaraRadera